Tequila Works pratar om Rime på Switch - artikelillustration Publicerad:
Av:

Tequila Works pratar om Rime på Switch

Tequila Works kommer att släppa spelet Rime till Switch den här veckan.

Nu har de svarat på en del frågor om den här versionen av spelet och här får vi reda på vilka kompromisser de var tvungna att göra för att få det att fungera så bra som möjligt.

"I det dockade läget visas Rime i 720p och det rullar i 30 bilder per sekund den största delen av tiden", säger Tequila Works. "Det här är en stor förbättring mot hur spelet var tidigare i år när vi meddelade att det skulle försenas."

"I det bärbara läget var vi tvungna att välja mellan att sänka upplösningen, ta bort delar av spelets geometri eller få ännu större problem med spelets prestanda. Vi valde att sänka upplösningen. Alla viktiga detaljer syns tydligt och vi hade inga problem när vi själva spelade Rime i det bärbara läget."

Kommentarer

Simon Ben vecka sedan

Hur mycket kraftfullare är Switch i dockat läge egentligen?

Mårtifjunen vecka sedan

Simon B:

Hur mycket kraftfullare är Switch i dockat läge egentligen?


Har hört att den är typ 20-25% mer kraftfull. Vete tusan hur det artar sig, men låter rimligt om man tex tittar på ett spel som odyssey som visar typ 25% mer pixlar på tvn samt har lite mer effekter i dockat läge än i hand held.

Wallanen vecka sedan

Har kollat på några recensioner på youtube och det där med 30 fps verkar vara en sanning med modifikation. Verkar nästintill ospelbart vissa stunder.

Jag brukar inte vara kinkig med sånt, men när man ser vilka dips det är i spelet så verkar det onekligen oroväckande.

NicolausCampen vecka sedan

Att säga att alla versioner av spelet har tekniska skavanker är förvisso uppfriskande att få höra av en spelutvecklare, men kanske inte det bästa försäljningsargumentet. [crazy]

Nextendoen vecka sedan

För dålig port och för sen lansering. Så nej.

Bleatlessnessen vecka sedan

Simon B:

Hur mycket kraftfullare är Switch i dockat läge egentligen?


Mårtifjun:

Har hört att den är typ 20-25% mer kraftfull.


Om du bara tittar på klockfrekvensen på grafikchippet så är det 2.5x snabbare dockat (källa). Men CPU och minne är oförändrat.

Tittar vi på hur antalet pixlar som brukar pushas så är det oftast 720p bärbart vs 900p dockat, vilket är 1.5x. Då brukar det dessutom vara lite "bättre inställningar" på annat också.

(1600*900) / (1280*720) = 1,5625

Mårtifjunen vecka sedan

Bleatlessness:

Om du bara tittar på klockfrekvensen på grafikchippet så är det 2.5x snabbare dockat (källa). Men CPU och minne är oförändrat.


Ah där ser man :)

yokisucien vecka sedan

Något som faktiskt oroar mig är att detta spelet ändå körs på Unreal Engine 4. Vet inte hur stor roll optimeringen från utvecklarnas sida spelar, men det känns ju inte helt betryggande för andra mer krävande spel som eventuellt använder den motorn.

Kommentera