Phil Spencer kommenterar nedläggningen av Scalebound - artikelillustration Publicerad:
Av:

Phil Spencer kommenterar nedläggningen av Scalebound

Microsoft började den här veckan med att meddela att arbetet med Scalebound avslutats och att spelet var nerlagt.

Igår fick vi en kommentar från Hideki Kamiya och Platinum Games om nedläggningen av spelet.

Nu har Phil Spencer också kommenterat den här situationen och sagt att Microsoft måste fortsätta att ta risker när det handlar om spelutveckling, både med sina interna utvecklare och andra samarbetspartners.

"Jag vet att vi måste ta risker", skriver Spencer. "Jag förstår att det antagligen låter ihåligt att säga just nu."

"Jag vill be om ursäkt till vårt community för nedläggningen", fortsätter Spencer. "Jag vill att alla våra projekt ska bli bra, att vi ska våga ta risker och skapa en mångfald."

Kommentarer

Daniel Eyreen vecka sedan

cool story bro

Nightswipeen vecka sedan

Jag ser fram emot Microsofts presskonferens på E3.
Blir det fler 'överraskningar' än Forza Motorsport 7?

På tal om annat. Jag är inget fan av serien & har inte kollat hur den tidigare sålt men är Crackdown 3 verkligen ett toppenspel många ser fram emot?

Daniel John Johnssonen vecka sedan

Nightswipe:

men är Crackdown 3 verkligen ett toppenspel många ser fram emot?


Ettan var riktigt kul när det begav sig, men tvåan var svintråkigt, vet inte om det var för att det egentligen var så mycket sämre eller om hela grejen bara var gjord vid det laget.

Efter Crackdown följde ju Prototype, inFamous osv som hade större variation och andra kvaliteter än bara en tom stad att hoppa högt i.

Daniel Eyreen vecka sedan

Nightswipe:

Jag är inget fan av serien & har inte kollat hur den tidigare sålt men är Crackdown 3 verkligen ett toppenspel många ser fram emot?


Det skulle jag inte säga. Visst, serien har av någon anledning ett par trogna fans. Det första spelet var rätt kul men är ju plågsamt omsprunget idag, och tvåan kändes fattigt redan när det släpptes. Inte direkt en storslagen grund att bygga utifrån enligt mig. Och nu har det varit tyst om spelet så pass länge att jag inte vet vad jag ska tro. Kanske går Microsoft runt med stora saxen och frigör sig från icke-lovande projekt?

Tiny Elvisen vecka sedan

Daniel Eyre:

Och nu har det varit tyst om spelet så pass länge att jag inte vet vad jag ska tro.


Lite för tyst för att man ska tro att arbetet flyter på som det ska. Crackdown har potential om man hittar tillbaka till: nu ska vi ha kul i en sandlåda-spel. Samma sekund som det börjar ta sig på allvar är det kört.

Keigoen vecka sedan

Daniel Eyre:

Och nu har det varit tyst om spelet så pass länge att jag inte vet vad jag ska tro.


Cuphead har också varit väldigt tyst på länge...

Otter11en vecka sedan

Då kunde dom väl riskera att Scalebound hade blivit en flopp också?

Daniel Eyreen vecka sedan

Keigo:

Cuphead har också varit väldigt tyst på länge...


Jo, fast där snackar vi ändå om en extremt mycket mindre och billigare produktion, där utvecklarna själv förklarat varför spelet försenats (jag syftar då främst på att de plötsligt ((VARFÖR!?!??!)) ville göra ett plattformsspel av det hela istället för ren boss rush. Jag är inte orolig för att Cuphead inte ska komma ut.

Daniel John Johnssonen vecka sedan

Daniel Eyre:

Jo, fast där snackar vi ändå om en extremt mycket mindre och billigare produktion, där utvecklarna själv förklarat varför spelet försenats


Dessutom är det ju inte en Microsoftprodukt i sig, utan utnyttjar bara deras förmånliga indieprogram. Så i det här fallet har samarbetet nog bara fört gott med sig.

Keigoen vecka sedan

Daniel Eyre:

jag syftar då främst på att de plötsligt ((VARFÖR!?!??!)) ville göra ett plattformsspel av det hela istället för ren boss rush.


Jag förstår vad du menar. Vi kommer förmodligen aldrig få veta exakt hela sanningen (å andra sidan är Kamiya ganska välkänd att vara ganska frispråkig, om än något bara från hans synvinkel.)

Daniel Eyre:

Jag är inte orolig för att Cuphead inte ska komma ut.


Om inget annat kommer Cuphead även till Steam [smile]

Ribcageen vecka sedan

Nightswipe:

Jag är inget fan av serien & har inte kollat hur den tidigare sålt men är Crackdown 3 verkligen ett toppenspel många ser fram emot?


Det första var riktigt bra och skoj. Härligt free-roamspel med drop-in co-op. Det andra däremot togs emot sämre och var inget jag skaffade. Hoppas att de kommer tillbaka med trean.

Schizo_Deluxeen vecka sedan

Nightswipe:

Crackdown 3


Spelade bara igenom ettan. Minns att jag köpte det billigt, började spela det och tänkte "va fan är det här?" och började spela något annat. Gjorde ett till försök sen när det var speltorka och upptäckte att det var helt Oki.
Inte dåligt, inte bra. Ett sånt där småunderhållande spel man lirar när man bara vill döda lite tid.
Kan inte alls förstå att crackdown 3 ska ses som ett AAA spel till Xbone men antar att det fått hypen pga att det skulle använda "molnet".

Johan Lorentzonen vecka sedan

Nightswipe:

Crackdown 3 verkligen ett toppenspel många ser fram emot?


Daniel Eyre:

Det första spelet var rätt kul men är ju plågsamt omsprunget idag


Jag tycker nog att Crackdown är ett barn av sin egen tid. Free-roamspel då var inte så jätte vanligt. Problemet idag är väl att det Crackdown hade som var speciellt finns i andra titlar. Jag kan inte se att det spelet kommer sälja speciellt bra alls faktiskt.

Om de nu inte gjort några gigantiska förändringar, men då är ju spelet samtidigt kanske inte Crackdown?

Kommentera